05 juni 2024

Weer onder het mes

 

Spektaart moet afkoelen

Bij het maken of vastleggen van de afspraak was iets mis gegaan, ik zat in een lege wachtkamer te wachten vanwege de afspraak met de huisarts, het bleek dat de afspraak niet om 9.15 maar om 16.15 was. Voor mij geen probleem hoor, kon ik mooi de spektaart afmaken die ik voor Hugo en Marjorie had bestemd. Bodem uitrollen, vulling maken, spek op de bodem, vulling eroverheen en afbakken. Daarna ging ik nog een lekker stuk wandelen in het bos, kon de taart afkoelen. Bij terugkomst taart in stukken snijden, inpakken in de rugzak en op naar de praktijk met de fiets. Ik wilde met de trein naar Hugo en Marjorie en 's-avonds vanaf het station terug met de fiets. Ik meldde mij op het gewenste tijdstip bij de huisartsenpraktijk. Het ging om de laatste kleine operatieve ingreep om een stuk vel uit mijn schouder te verwijderen. Was nog een hele klus, maar het verliep uitstekend. Ik kan het goed met m'n nieuwe behandelaar vinden en na afloop vroeg ik hem of ik ook iets van mijn kunde aan hem mocht overdragen en wel een stuk zelfgemaakte spektaart. Dat vond hij duidelijk een leuke zaak.
Dus ik door naar het station en naar Lunetten. Hugo was al thuis, ik was voor mijn doen erg laat, maar Marjorie was nog druk aan het werk, lekker met PC op het balkon in het zonnetje. Ze zat een beetje te mopperen, maar intussen zorgde Hugo voor het eten. Marjorie had een boek voor mij met daarin een onderdeel dat zij zelf had geschreven, het thema van het boek was "Older".Het stuk proza dat zij had geschreven sprak mij best aan ook al begreep ik het Engels niet volledig. Zal het nog eens met het woordenboek erbij doornemen.

Geen opmerkingen: