08 juni 2024

4 stuks voor 3 euro

Zolang ik me kan heugen ben ik gek op saucijzenbroodjes, dus scoor ik die regelmatig en voel mezelf ook enigszins deskundig om een uitspraak over kwaliteit te doen. De exemplaren van de bakker van Texel en bakker Bril acht ik wel zo'n beetje de besten, maar de hoogste prijs/kwaliteit verhouding krijgen de saucijzenbroodjes van de marktbakker in Zutphen. Vandaag zijn we eigenlijk vooral naar Zutphen gegaan om op de markt vier van die lekkernijen te kopen en ja hoor daar stond de kraam met prominent o.a. 4 saucijzenbroodjes voor 3 euro, wat een verschil met wat ik onlangs in Amsterdam heb betaald voor een enigszins taaiïg broodjes bij de beroemde bakker Meys in Amsterdam, 4 euro voor 1 exemplaar dat kwalitatief niet in de schaduw kon staan van de hier boven genoemde!
We hebben er direct elk eentje opgesmikkeld en nummer drie hebben we samen soldaat gemaakt d.w.z. Roos nog een klein stukje en ik de rest. De vierde hebben we mee naar huis genomen en zondag opgegeten bij de koffie.

Geen opmerkingen: