12 juni 2024

Spui 25

In de fameuze roman "Anna Karenina" van Tolstoj kwam ik een paar namen tegen van filosofen uit die tijd, met name Schlegel, en dat deed mij direct denken aan dat prachtige boek dat Andrea Wulf over het clubje van jonge filosofen in Jena heeft geschreven. Ik kon even niet op de titel komen zocht en vond op internet de titel: "Rebelse genieën", maar tevens vond ik een link naar een lezing plus interview van deze door mij zeer bewonderde schrijfster, een link naar een bak vol interessante lezingen waaronder Merlin Sheldrake en Marli Huijer, Spui 25 onder auspiciën van de UvA. Nienaks dus.
Dat boek "Rebelse genieën" had ik mij aangeschaft maar uit ervaring weet ik dat ik de boeken die ik erg waardeer ook graag anderen ter lezing uitleen maar nooit meer weet aan wie. Maar, wie schetst mijn verbazing toen ik het boek terugvond in mijn boekenkastje! Direct weer aan het lezen geslagen en nu lees ik zelfs vijf boeken tegen elkaar in. Heerlijk vind ik dat en als ik er eentje uit heb dan heb ik vast wel weer een nieuwe titel om handen. Heerlijk om te lezen, dat is naast koken en wandelen toch wel mijn grote liefhebberij. 

Geen opmerkingen: