22 november 2019

Veenendaal op de kaart

Al sinds jaar en dag betrek ik mijn volkoren meel bij de Veenendaalse Reformkraam bij ons op de markt. Sinds kort is daar "De Koopman", de groenteman met een onwaarschijnlijk breed assortiment bij gekomen. Natuurlijk koop ik het merendeel van mijn groente bij Theo, mijn moestuinier, maar voor fruit en groenten die Theo niet verbouwt, als uien en prei (doet het niet goed op het zand hier) ga ik naar de Koopman.
Vandaag was ik weer even op de markt; ik moest toch melk en boter halen bij boer Dirk en dan kon ik best nog even voor een enkel dingetje langs bij de Reformkraam. Maar daar stond ook Barto, "de sik" zoals we hem altijd noemde toen we zijn naam nog niet wisten. Hij verkoopt zijn zelfgemaakte geitenkaas die van superieure kwaliteit is. Bijna reed ik weg toen ik zag dat hij er stond en natuurlijk kwamen we in gesprek. Naast het maken van kaas rijdt hij ook veel op de vrachtwagen en naar zeggen ook voor de Koopman. Hij vertelde hier e.e.a. over. Hij wist mij ook te vertellen dat deze firma eveneens uit Veenendaal kwam. Overigens had ik dat al gehoord van de Reformkraam meneer.
Goede kwaliteit komt uit die streek. Barto komt uit Bennekom en dat ligt daar ook vlakbij.

Geen opmerkingen: