01 november 2019

Recept van speculaasbrokken

Gisteren kocht ik bij de banketbakker een pakje speculaasbrokken; klein pakje voor bijna 7 euro. Een: "zo!", ontsnapte spontaan aan de haag van mijn tanden; ik vind dat eerlijk gezegd geen prijs voor zo'n lullig pak koek. Ga ik de volgende keer zelf maken, nam ik mij voor. Nou is Joke helemaal los op het koekjes bakken en zij had ook een recept voor speculaasbrokken. Overigens zag ik dat dat zelfde recept ook op internet staat har har.

300 gram bloem
100-150 gram donkere basterd suiker
4 eetlepels speculaaskruiden
175 gr boter
25 gr garneeramandelen
2 el ijskoud water
Alles mengen, kneden. 30 min koelkast. Uitrollen tot 1 cm. Garneren. 30 à 35 minuten op 175 graden. Op rooster afkoelen.

Speculaaskruiden recept:
8 delen kaneel
2 nootmuskaat
2 kruidnagelpoeder
1 gemberpoeder
1 kardemom
1 witte peper
1 anijszaad

Geen opmerkingen: