19 juli 2018

Met Roos van Veenendaal naar Leersum

Op de Amerongse berg
Deze etappe van het Utrechtpad heb ik enkele weken geleden gedaan en vond hem toen zo mooi dat ik hem ook aan Roos wilde tonen en dat gebeurde vandaag. We wandelden eerst naar station Bilthoven en hadden een krappe aansluiting naar Veenendaal West. Daar moesten we nog even lopen voor de aansluiting op het Utrechtpad. Eerst een stuk door een Veenendaalse buitenwijk met een hondenuitlaatplaats en uiteindelijk kwamen we in het groene gebied, nou ja groen? De natuur, zeker de grasvlakten zijn bepaald niet groen meer; ik kan mij dit slechts van een zomer herinneren uit mijn jeugdjaren; toen was eer ook een jaar een zomer dat het gras overal helemaal verbruind was. Maar dit jaar komt er helemaal geen einde aan de droogte lijkt wel; ook de komende twee weken wordt geen druppel regen verwacht; voor de boeren een ramp vrees ik.
Het was inderdaad weer een fraaie etappe en Roos genoot volop. We liepen stevig door, kwamen langs het piepkleine watertje als een soort oase in het boslandschap en even verderop knaagden we ons boterhammetje weg. Het was maar goed dat ik de GPS bij me had want ik had de etappe niet overal kunnen terugvinden ondanks dat ik er al geweest was. Bij de verkeersweg richting Amerongen was ik er ook heilig van overtuigd dat ik daar de vorige keer linksaf was gegaan naar Leersum, maar dat lag nog veel verder. Dat we verder moesten kon ik ook zien aan de GPS; toch wel verdraaid handig dat apparaatje!
Ondanks de droogte stonden tot onze verbazing de bramen er goed bij; ik kan daar gewoon niet van afblijven; ik vind het als geboren jager/verzamelaar een feest om bessen of bramen uit de natuur te kunnen snoepen.
Op het bankje op de Amerongse berg hebben we van het uitzicht genoten en een "onsie" gemaakt. 

Geen opmerkingen: