13 juni 2018

Van Veenendaal naar Leersum

Eigenlijk had ik me van alles voorgenomen; zou stevig aan de wandel gaan of toch minstens naar de fitness, maar prioriteit was toch om de flat een beetje te kuisen zoals onze Zuiderburen dat noemen. Vrijdag komt Martijn op bezoek en dan moet het toch toonbaar zijn. Dus eerst maar eens de kamer en de hal uitgemest; wat een hoop overbodigd heb ik kunnen verwijderen. Maar zo tegen een uur of 1 bedacht ik mij om er toch maar eens op uit te gaan; met de bus naar Utrecht CS en een perfecte aansluiting bracht me naar Veenendaal West waar de volgende etappe van het Utrechtpad zou beginnen.
Eerst liep ik terug naar de plek waar ik met Roos bij de vorige etappe was geƫindigd en vandaaruit met een nieuwe track richting Leersum. Het pad liep al snel door de bossen en over de "bergen" van de Utrechtse heuvelrug. Het was goed wandelweer; een dreigende lucht zou nauwelijks een spatje laten vallen en een koele wind zorgde voor een aangenaam atmosfeertje. Maar vooral de omgeving maakte de wandeling tot een puur feest; we wonen op de Heuvelrug daar in de Bilt/Bilthoven maar eerlijk gezegd wist ik niet dat het hier gelopen deel van diezelfde heuvelrug zo ongehoord mooi was. Het leek wel Limburg zo geaccidenteerd hier en daar met de uitgeslepen dalen en de heuvels.
Het grootste deel van de tocht kwam ik geen mens tegen en het was ook weldadig stil. Aangekomen in Leersum had ik ontzettende trek in iets lekkers en daar stond tot mijn grote genoegen een viskraam met "een broodje paling" voor mij; niet zo lekker als bij onze Volendammer, maar heel goed "binnen te houden".
Onderweg appte Hugo over de financiering van z'n huis en 'savonds een heel bombardement van appies met o.a. Jantine die terug komt naar Europa. We hebben er maar een borrel opgenomen.

Geen opmerkingen: