07 juli 2018

Van Zutphen naar Deventer

Schitterend uitzicht over de ooijbossen langs de IJssel
De thee was op en dus moesten we wel naar "De Pelikaan" in Zutphen om "Oudemansthee" op tehalen; Roos had daarvan 2 kilo besteld en die zouden vandaag klaar liggen. Om half tien met de sprinter naar Amersfoort; heel snel hadden we aansluiting met een bomvolle internationale trein; Roos kon gelukkig zitten maar ik heb tot Apeldoorn moeten staan; kan ik hebben hoor har har. Op station Apeldoorn moesten we lang wachten; ik liep over het perron en zag iets buitengewoon onsmakelijks liggen op een zitbank op het perron: overduidelijk een tamelijk verse, met vliegen overdekte menselijke drol die nog stonk ook. Hoe onbeschaamd kun je zijn en hoe nodig kun je moeten kennelijk. Bah!
Maar daarom niet getreurd; even later liepen we door het oergezellige Zutphen; er was markt en ik moest me ontzettend bedwingen om niet iets te kopen. M'n voorraad moet op en m'n vriezer moet leeg moet ik me telkens voorhouden.
Roos had een nieuwe NSwandeling uitgezocht voor vandaag en die was toch ongehoord mooi; globaal over de rivierdijken van de IJssel door een fantastisch mooi landschap. We verzuchtten ons regelmatig: "wat hebben we toch een mooi land". Natuurlijk werkte het weer mee; het is geen route voor als het geregend heeft want je loopt veel over graspaden, maar we hebben dit niet voor het laatst gelopen!

Geen opmerkingen: