18 september 2013

Me and my Kenwood

Ondanks het snotteren alle 10 gesneden
Vorige week heb ik een zware keukenmachine gekocht, een Kenwood met voldoende capaciteit voor een groot gezin. Nou ga ik er vanuit dat ik dit apparaat wel een keer doorschuif naar één van m'n kids, maar ik wilde er eigenlijk al jaren eentje, gewoon voor de lol. Met ons grote gezin in de Hoflaan hadden we altijd een Kenwood; we hebben er twee van versleten. SInds ik alleen woon kneed ik het brood met de hand en voor de sinaasappelen had ik onze oude sinaasappelpers. Maar nu met de Kenwood!

Hij is zo hoog dat ik op een krukje moet staan.
Vanmorgen werd ik wakker met een forse keelpijn; toen ik de sinaasappelen doormidden sneed begon mijn neus vreselijk te lopen en nieste ik alsof ik allergisch was voor sinaasappelen; nooit eerder iets van gemerkt. In de loop van de dag werd de verkoudheid erger en erger; ik was buitengewoon zielig. Ik moest m'n afspraak met een oude kennis van me, Peter K. afzeggen. De nacht heb ik neussnuitend, hoestend en niezend doorgebracht. Wat voelde ik me beroerd. De volgende morgen knapte ik langzaam weer op.
Ben de hele dag niet buiten geweest ondanks het af en toe fraaie weer.
Roos heeft een paar foto's gemaakt van het sinaasappelpersproces.

Geen opmerkingen: