20 september 2013

De Lutherse kerk

Na afloop van het ballet, afgelopen zondag gingen we nog even de stad in. Het was open monumenten dag.
In een wat lullige pose op de plek waar ik in 1981 mijn
proefschrift mocht verdedigen
We kwamen langs de Lutherse kerk op het Spui en ik zei tegen Roos dat ik in die kerk was gepromoveerd (op 3 september 1981). De deur stond open vanwege de open monumenten dag. Het bleek inderdaad de plek te zijn waar ik ruim dertig jaar mijn dissertatie met succes heb mogen verdedigen; my finest hour mag ik wel zeggen. Natuurlijk moest er een (wat lullige) foto van mij gemaakt worden op de plek waar ik stond tijdens de verdediging met mijn paranimfen Anneke en Ton. Wat een feest vond ik die verdediging destijds. Dat ging toch wel even door me heen.
Door Surinaamse dames van de kerk werden tegen betaling maaltijden aangeboden. We hebben heerlijk zitten eten in de Lutherse kerk.

Geen opmerkingen: