15 september 2013

Een middaggie Amsterdam

We hadden kaartjes voor de matinée voorstelling van het Nationale Ballet; dat heeft mijn voorkeur boven dat gehaast bij een late avond-voorstelling.
Het voertuig dat door prof. Wubbo Ockels voor het OV
werd ontworpen.
Aangekomen bij het muziektheater stond daar een enorme auto, geladen op een aanhanger. Eerst dacht ik nog dat het een lijkwagen was of zo'n mallotige wagen die wel bij trouwerijen wordt ingezet. Maar toen zag ik dat dit het voertuig was waar onze astronaut Wubbo Ockels zich sterk voor heeft gemaakt; een supersnelle multi-persoonsauto die als OV zou kunnen worden ingezet. Voor geen goud zou ik erin willen zitten als zo'n ding meer dan 200 km/hr gaat rijden. Kun je beter railvervoer hebben denk ik. Maar goed, daar waren we niet voor gekomen; wij kwamen voor het ballet van die middag.
Altijd leuk om in het muziektheater te zijn. Het ging deze keer om een voorstelling die was gevormd rond het Corps de Ballet, de leden van het gezelschap die de dansende achtergrond vormen voor de solisten bij de gangbare balletten.

Geen opmerkingen: