29 juli 2013

Evi alweer een half jaar oud

Liefhebbende opa met kleindochter op schoot
Arja schreef op haar facebook pagina dat haar de juiste dag was ontschoten o.i.d.; Roos had mij eraan helpen herinneren; ik had er überhaupt niet aan gedacht moet ik bekennen, maar vandaag is onze Evi, mijn kleindochter, een half jaar oud geworden. De hier getoonde foto is van enkele weken geleden; mijn liefhebbende blik moge duidelijk zijn: ik ben dol op m'n kleinkinderen. Jaren geleden had ik mij er al op verheugd en het valt me helemaal niks tegen. Ooit hebben mijn eigen vier kinderen mij gezegd dat ze er zelf ook allemaal vier willen?! Dus er staat me nog wat te wachten har har!
Evi heeft zich ontpopt als een bijzonder levenslustig en vitaal babietje. In het begin zelfs als een ware krachtpatser die, enkele weken (of waren het dagen?) oud al haar koppie wist op te tillen; eerlijk gezegd dacht ik dat het een getruukte foto was, maar waarom zou je. Slechts 1 keer heb ik haar horen huilen en dat was door de telefoon toen ze twee uur oud was; dat mag dan ook wel vind ik.
Ik ben heel benieuwd hoe die kleine kraai zich zal ontwikkelen en hoop er nog lang getuige van te mogen zijn. Het zal niet zo lang meer duren of ik kan damespaard/herenpaard/boerenpaard met haar doen, net als met grote broer Gijs.
Op naar de 1 Evi!

Geen opmerkingen: