27 september 2011

Risiko spielen



Ergens in de herfst van 1981 waren An en ik in Les Lavandes, een fraaie plek in de Dordogne. We zouden daar met een stel Duitse vrienden een weekje vakantie vieren. Het werden een paar gezellige dagen en 'savonds gingen we "Risiko spielen", een spel dat in NL beter bekend is onder zijn Engelse naam: Risk. In het Duits vind ik het veel aardiger klinken; vooral de opdrachten vind ik meer in de geest van het spel dan wanneer je die in het NL's hoort: "vernichte das rote Armee", klinkt toch prima. Anneke kon zich nauwelijks handhaven in dit spel en galant als ik toen nog was kon ik het niet laten om haar het niet al te moeilijk te maken, dat tot grote ergernis van Eckart. Hij kon ook zo schitterend in het Duits verzuchten: "was würfele Ich heute doch schlecht". Hij vond het ook niet sportief dat ik Anneke niet aanviel. Maar ach, zo gaat het in het echt toch ook in de oorlog?
Nu bij de verhuizing van Anneke kwam het spel dat ik later van Christine kreeg weer tevoorschijn. We hebben het nooit gespeeld en ik breng het nu naar de WVT. Kortom, ik houd grote opruiming.
Posted by Picasa

2 opmerkingen:

Azgrut zei

We hebben Risico wel zeker gespeeld vader. :)

11Science zei

In het Duits?