19 september 2011

Gezellig thuiskomen



Mijn buurvrouw is gek met bloemen en maakt de prachtigste bloemstukjes. Zondags is ze vaak de hele dag bezig met bloemschikken; zakken vol met restanten daarvan als stengels, bladeren en andere overblijfselen breng ik voor haar regelmatig naar de vuilcontainer bij ons voor de flat.
Binnenkort wordt de CV installatie van de flat vernieuwd; aangezien ons trappenhuis daarvoor moet worden gebruikt (het CV hok bevindt zich recht boven mijn flat en de werkers moeten via ons portiek naar het dak klimmen met de trap) hebben we alle belemmeringen weggehaald. Achteraf vond ik dat ook wel heel erg netjes staan. Bij mij stond er een oud kastje, (voor intimi het Yogi bear huisje) en daarop had mijn buurvrouw twee van die obligate orchideeën geplaatst. Afschuwelijk vinden Roos en ik die krengen. Dus ik vond het een prima bijvangst dat die verdwenen. Ik durfde dat niet tegen mijn buurvrouw te zeggen. Maar vanmorgen kwam ik thuis en op het kleine meubeltje voor haar deur stond een schattig bloemstukje. Daarover heb ik haar gecomplimenteerd (wij corresponderen altijd met kleine briefjes) en indirect ook gemeld dat ik die orchideeën zo afschuwelijk vond. Wat er nu staat is meer de stijl zoals ik die van haar gewend was; zoals die schitterende Biedermeiertjes; een gezellig thuiskomen dus.

1 opmerking:

11Science zei

Het bleek dat de buurvrouw die orchideeën ook maar gekregen had. Was niet haar eigen keus (har har).