26 september 2011

Mijn oude overall



Bij zo'n echtscheiding worden de spullen verdeeld. Het moge duidelijk zijn dat ik erg, te erg, aan oude spullen hecht. Zo heb ik mij de afgelopen 4 jaar inderdaad afgevraagd waar mijn oude overall was gebleven. Niet dat ik hem weer wilde gaan dragen. Allereerst heb ik in de loop van mijn leven steeds minder affiniteit met knutselen gekregen en verder vraag ik mij af of ik er überhaupt nog wel in pas. Ik kreeg deze overall namelijk van mijn grootouders toen ik zestien werd, dus 47 jaar geleden.
Toen we ons prachtige huis aan de Hoflaan in Bilthoven verkochten hebben de nieuwe bewoners er een ongelooflijk grote serie foto's gemaakt en die heb ik onlangs door zitten kijken. En wat zag ik daar aan de deur van de schuurdeur hangen, u raadt het al, mijn oude overall. Het laatste wat ik ervan heb overgehouden. Hij is ongetwijfeld en terecht in de vullus (Amsterdams voor vuilnis) gegaan inclusief de oude vlekken die er bij het schilderen van voliëres in de jaren 60 op terecht zijn gekomen. Die oude overall had zijn eigen geschiedenis door de vlekken met verschillende kleuren en natuurlijk het geschenk van mijn al heel lang geleden overleden grootouders.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen: