19 april 2011

Een weekend bridgen en wandelen op Texel

Afgelopen weekend was geweldig! We hebben zowel gebridged als gewandeld door de duinen; drie dagen op Texel en maandag in de Schoorlse duinen. Op de avonden hebben we heerlijk gebridged met Dekker in hotel Wienerhof in Den Helder. Het hotel was uitstekend gelegen, direct naast het station. Deze combinatie was voor ons "ideaal" om maar eens een platgewalst superlatief te gebruiken.
Het begon natuurlijk al met prachtig weer, het hele weekend lang. Vrijdag met de eerste gelegenheid (trein van 9.10 naar Den Helder vanuit Utrecht) naar Texel; om een uur of 12 waren we al op pad. Meteen vanuit het Horntje, de veerhaven van Texel via de dijk, langs het licht van Troost naar het duingebied.

Het licht van Troost.
Daar konden slechts wandelaars terecht, dus werd je ook niet van de paden afgebeld door de fietsers. Het was lekker weer, dus hebben we ook nog in de zon kunnen liggen aan de kant van een klein watertje midden in de duinen.

Een fraai duinmeertje

Lekker zonnen
Onderweg zagen we nog een aantal grote grazers die voor het beheer worden gehouden. Op de terugweg hebben we Den Hoorn aangedaan met het karakteristieke kerkje en van daaruit de bus genomen naar de veerboot. Om half vijf kwamen we bij hotel Wienerhof. Na een voortreffelijk maal hebben we daar een avond heerlijk gebridged. We werden derde van onderen, dus geen al te best resultaat, maar de dag kon niet meer stuk: wat een leuke combinatie dat wandelen en bridgen. Gaan we (veel) vaker doen.