16 augustus 2024

"Zwemmen" in de Gulp

 

Zwemmen in de Gulp bij Slenaken

Voor vandaag had ik een wandeling in Zuid Limburg gepland, Slenaken, het pareltje van dit op zich al zo fraaie gebied. Was toch nog een heel stuk rijden vanuit Verviers maar uiteindelijk lekker achter een kop koffie en Robert met een stuk taart, allemachtig wat kan hij een voedsel verstouwen.  Maar al snel door de fraaie bossen gelopen en uiteindelijk afgedaald naar de Gulp, dat mini-beekje dat bij zware regenval voor behoorlijk overlast kan zorgen. Nu niet, het kabbelde daar wat, maar tot mijn lachlust wilde Robert in de Gulp "zwemmen". "Ach waarom niet joh", moedigde ik hem aan, een tegemoet komende dame vertelde nog dat er verderop een bord stond met een waarschuwing dat het onverstandig was om in de Gulp te gaan baden vanwege verontreiniging. Nou ja, dat bord stond niet aan onze kant har har. En ja hoor daar ging Robert in het nog niet eens kniehoge watertje, hij is behoorlijk aquatisch ingesteld. Ik moest er wel om lachen hoor.
Daarna liepen we terug naar het restaurant en gingen er lunchen, de tijd uit het oog verliezend want Robert moest op tijd terug zijn in Rotterdam. Uiteindelijk slaagde hij daar in doordat hij de files kon vermijden en door België over secondaire wegen naar NL ging. Om 18.30 kwamen we in Rotterdam. Onderweg had Joke mij uitgenodigd om op de terugweg bij haar te komen eten, ik heb daar uiteindelijk van af moeten zien omdat ik uitgevloerd was. Maar het waren twee heel genoeglijke dagen geweest met Robert en we hebben elkaar veel beter leren kennen.

Geen opmerkingen: