09 augustus 2024

Zeer vroeg naar Texel

 

Op de boot naar Texel

Binnen "Priamos", het platform dat een achttal KIdonoren hebben vorm gegeven en waar ik aan deelneem had ik een wat fors standpunt ingenomen waarvan ik zelf ook wel voelde dat het niet kosjer was. Toen ik later die dag of enkele dagen later in het bos aan het wandelen was belde onze voorzitter Michiel en had ik eigenlijk een terechtwijzing verwacht. Dat gebeurde niet, we hadden een goed gesprek waarin ik mijn faux pas zelf zelfs ter sprake moest brengen. Uiteindelijk maakten we zelfs een afspraak voor twee dagen later, vandaag dus omdat we een bezoek van mij aan Texel al enkele maanden geleden hadden besproken.
Dus vandaag naar Texel, dat betekende vroeg opstaan en helaas was daarvan de consequentie dat ik onrustig sliep en om 5 uur toen de wekker afliep eigenlijk een beetje dizzy was;voelde niet goed. Desondanks gewoon doorgezet en met het fietsje naar het station gepeddeld. De eerste aansluiting was pas om 6.45 dus moest ik nog best even wachten in de wat koud aanvoelende wind. De aansluiting op de trein naar Den Helder was perfect en al snel zat ik op de boot en rond 10 uur zat ik bij Michiel aan de koffie. Zijn partner was er ook en we hadden een formidabel gesprek dat allerlei onderwerpen behelsde. Ik had uiteindelijk een heerlijke dag. Echter, na de reis terug die natuurlijk ook weer een kleine 4 uur duurde was ik wel geheel uitgewoond. Ik besloot om de 6.30 routine met de trein vanwege mijn DalVrij abonnement niet meer te gaan praktiseren, niet alleen vanwege het vroege opstaan maar vooral vanwege de onrustige nacht die er veelal aan vooraf gaat.

Geen opmerkingen: