20 augustus 2024

Bram is jarig

 

Voor de tent

Gisteren appte Joke mij met de vraag of ik "morgen", vandaag dus op Brams' verjaardag wilde komen, "was wel 2 uur reizen naar de camping", ach dat vond ik geen bezwaar en toen ik hoorde dat die camping in de Harskamp was gelegen bedacht ik dat het wel sneller kon via Putten, bleek vandaag ook inderdaad het geval. De afgelopen weken en zeker het afgelopen weekend was er geen treinverkeer via Amersfoort, misschien was 9292.nl daarom wel in de war. In ieder geval was ik vanmorgen op tijd op de camping en gelukkig kreeg ik hulp en bijstand vanuit de receptie met het vinden van hun onderkomen. Was wel een fors verschil met de camping van afgelopen zaterdag bij Martijn en Margot, dit was een ouderwetse natuurcamping, zonder herrie en zeker geen opblaaskastelen voor de kinderen. Echt iets voor Joke en Pieter, lekker rustig zoals "vroegig".
Net als de laatste keer dat ik bij hen thuis was kwam de kleine Mees, half lopend, hald kruipend naar mij toe en gaf duidelijk aan dat hij wel even bij "opa" op schoot wilde, ach wat vind ik dat toch leuk. Later kwam de jarige Bram ook uitgebreid bij me op schoot zitten, heerlijk vind ik dat, zo die overduidelijke aanhankelijkheid die sommige kleinkinderen betonen.
Lekker aan de koffie met een gebakje vanwege de verjaardag, Ronja was zelfs bereid om de jurk aan te trekken die Joke speciaal voor haar had gemaakt maar die ze zelf eigen "maar niks" vindt, maar voor opa deed ze het toch en hield hem zelfs aan! Een buurman uit Gouda sloot aan samen met zijn twee zoontjes en een enorme hond die aan een boom gelijnd werd. 
Na enige tijd wilde ik wel weer opkrassen en liep samen met Joke nog wat op naar de uitgang. Nog wat bramen geplukt met de twee oudsten die daar ergens aan het spelen waren. Fijn om even met m'n oudste alleen te zijn en wat te praten, naarmate je beiden ouder wordt kom je elkaar zo nader, fijn gevoel!! 

Geen opmerkingen: