02 augustus 2024

Lukte natuurlijk niet

Hier in de buurt ligt het landgoed Sandwijck, een pareltje van de natuur die hier al heel wat jaren wordt beheerd door de werkgroep Sandwijck, hulde! Ik mag er graag doorheen lopen en daarbij de diversiteit van de planten bewonderen. Natuurlijk frequenteer ik daarbij steeds het "bankje van mijn vader", waarvandaan ik mijn oude vader een paar keer langdurig telefonisch heb gesproken in zijn laatste levensweken. 
Nu in het voorjaar staat alles er prachtig bij, opvallend veel geel spul maar ook erg veel verschillende schermbloemigen en dan kan ik het merkwaardi genoeg niet laten om te kijken of ik een van die dodelijk giftige scheerlingsoort kan vinden. Daar ben ik nog steeds niet in geslaagd, maar nu wist ik het zeker, de waterscheerling! Giftigste inheemse plant en ik stuurde een foto naar vriend Ab, maar nee hoor, het was "engelwortel" en Ab adviseerde met klem om de app "obdentify" te installeren. Niks voor mij, ik probeerde het en ja hoor, kreeg het niet voor elkaar, dat gedoe, ik geloof het wel net als met insecten of vogels. What's in the name? 

Geen opmerkingen: