05 april 2024

Wolletjes uit het prikkeldraad

 

Bram en Ronja verzamelen wol

Joke stuurde mij onlangs een foto van de kleinkinderen die wolpluisjes van de in de wei rondlopende schapen van het prikkeldraad plukken. Als onderschrift had ze "Nostalgie" geschreven en inderdaad het deed ook mij sterk denken aan de tijd dat ik dergelijke plukjes wol meenam voor de kinderen om "weet ik veel" mee te doen. Anneke deed het dan in een washand en naaide die met grove steken dicht en waste het in de machine. Na afloop werd de wol gedroogd en konden de kinderen ermee spelen.
Ik heb de laatste jaren overigens die neiging om wol te verzamelen niet onderdrukt, in tegendeel, ik kon Joke melden dat ik hier op de flat nog een flinke hoeveelheid witte en bruine wol had liggen die ik voor de kleinkinderen had bestemd. Ze suggereerde dat ik het maar aan Bram moest geven als verjaarscadeau, ga ik doen.

Geen opmerkingen: