23 april 2024

Heimwee naar Lesbos

 

Het aquaduct van Lesbos

Dat Griekse eiland met haar fascinerende vogelpopulatie zal ik wat keertjes hebben bezocht, eerst met een paar vogelreizen, de eerste met Adriaan en bij de tweede reis heb ik Cyria ontmoet maar daarna ben ik regelmatig samen met Roos of zelfs in m'n eentje naar dat heerlijke plekje terug geweest. Tussendoor ook één of twee keer met de broers Ab en Dick en dat waren onvergetelijke gebeurtenissen want we beschikten dan over een auto en bezochten diverse uithoeken van dit vogel- en orchideeën paradijs waar je ook nog eens lekker kon eten. Allemachtig wat heb ik het daar altijd naar mijn zin gehad. Ab en Dick hebben er een jaarlijkse gewoonte van gemaakt en gaan met diverse reisgenoten jaarlijks naar Lesbos, zo ook dit jaar. Vandaag kreeg ik een serie foto's via WhatsApp gestuurd die bij mij duidelijke gevoelens van heimwee naar Lesbos induceerden, vooral de foto waarbij de twee heren onder het imposante aquaduct van Lesbos uit de Romeinse tijd staan. Prachtig, daar ben ik nooit geweest, heb dat viaduct hooguit vanuit de verte gezien. Wat had ik daar graag gestaan!

Geen opmerkingen: