26 april 2024

Balkon gereinigd

 

Niet brandschoon, wel acceptabel

Werd hoog tijd, lang geleden heeft Hugo het achterbalkon een keer grondig onder handen genomen maar ik heb nooit veel meer gedaan dan het afvoerrooster regelmatig door te prikken. Het balkon was gewoon smerig en met de afgelopen regentijd was het een groene drab. Was ik begonnen om gebruikmakend van het hemelwater met de bezem vast wat vuiligheid bij elkaar te vegen, daar besloot ik om het wat grondiger aan te pakken en met een warm sop van groene zeep het balkon eens stevig aan te pakken. De laarzen die ik nog heb staan vanwege mijn werkzaamheden in de Eilandspolder kwamen goed van pas, stonden in de schuur te trappelen van ongeduld, wilden graag weer eens gebruikt worden. 
Het was een hele klus, in korte broek op het balkon, maar ik heb het gered, ziet er alleszins redelijk uit, niet brandschoon, maar kan er voorlopig weer mee door.

Geen opmerkingen: