06 april 2024

Naar het Savelsbos

Karakteristieke boom

Deze keer was het mijn stomme schuld dat we elkaar niet op tijd troffen in den Bosch. Ik snap het nog steeds niet, maar uiteindelijk kwam het toch goed en gingen we met bus 350 naar de halte Vendelstraat in Cadier en Keer. Bij het uitstappen had ik grote behoefte aan een herentoilet, maar dat mocht de pret niet drukken alleen moest ik een andere wandelclub wel eerst voor laten gaan hetgeen zij lachend deden. En daar stond het bekende bankje en besloten we, althans Roos dat we een alternatieve route zouden nemen. We belandden al snel in het Savelsbos, veel bloesem wit van de daslook, bosanemoon en geel van het speenkruid, allemaal fris jong groen, een lust voor het oog. Wèl nog de drab van de niet aflatende regen van de laatste weken. Heel voorzichtig lopend en af en toe gewoon dwars door de modder en de plassen liepen we door het ons inmiddels wel heel bekende bos dat geldt als het mooiste bos van NL. Ben ik het zeker mee eens hoewel het bos bij Slenaken er ook mag zijn en daar is het een stuk rustiger, voel ik me ook heel erg thuis.
We eindigden in St Geertruid en met de bus naar Gulpen waar we ons door An en Piet hebben laten verwennen met hun heerlijke friet met kroket en mayonaise. En toen door naar de Bilt en geslapen als de bekende rozen.

Geen opmerkingen: