11 april 2024

Ruim uitsnijden

 

Mooi gehecht nietwaar?

Sinds enige maanden inmiddels heb ik een andere huisarts omdat de vorige behandelaar zijn praktijk had gestopt wegens leeftijd. Nadat ik mij bij hem had vervoegd voor kennismaking en een nieuw stripje diclofenac ben ik inmiddels al een keer of vier bij hem "onder het mes" geweest. Bij dat eerste consult vroeg ik wat hij vond van een paar plekjes in mijn gezicht en dat was volgens hem reden voor nader onderzoek en naar bleek terecht. Ook vond hij het belangrijk dat ik voor nadere inspectie bij hem zou komen voor een volgend onderzoek en daarbij werd opnieuw reden gevonden om te snijden: "ruim uitsnijden" om bij maligniteit alles direct weg te nemen. Het werd een forse jaap en nadat het verband was verwijderd wilde ik graag zien hoe het eruit zag, kon ik namelijk zelf niet zien, zelfs niet met een spiegel. Was een fraai gehecht litteken geworden zag ik.

Geen opmerkingen: