27 april 2024

Koningsdag

 

Mees op koningsdag

Het blijft wennen ook al is "onze vorst", Willem-Alexander ook al behoorlijk wat jaren aan het bewind, maar voor ons ouderen blijft het toch nog de inmiddels als verspreking geldende koninginnedag die enkele dagen naar voren is geschoven. Die dertigste april blijft toch bijzonder en blijkt merkwaardig genoeg ook inderdaad statistisch zonniger te zijn dan die 27e april. Ik heb me nog altijd voorgenomen om een keer op 30 april van de Jos. Jitta straat naar Zaandam te wandelen in het kader van de "Julianaclub" maar dat zal er wel niet meer van komen. Grappig genoeg schijnt in Apeldoorn nog steeds op 31 augustus de verjaardag van koningin Wilhelmina gevierd te worden of is dat inmiddels verdwenen?
Voor de nieuwe generaties zal het toch echt de 27e apeil worden en wel koningsdag. Hedenmorgen ontving ik daarvan het sluitende bewijs, een fotootje van kleinzoon Mees met een strikje in de vaderlandse kleuren vanwege koningsdag. Hij was sinds de laatste keer dat ik hem zag zo veranderd dat ik hem eerst niet thuis kon brengen, maar dat was snel over, lekker snuitje en naar ik enkele dagen later hoorde kon hij inmiddels uit zichzelf gaan zitten. Tis allemaal wat har har.

Geen opmerkingen: