16 april 2024

Garderen

 

Peter en Jessica met hun twee zonen

Peter en Jessica waren deze week met vakantie in Garderen. Ik had voorgesteld dat ik een dagje langs zou komen en ik stelde voor om dat vandaag te doen, het was een wat regenachtige dag en dan zouden ze er vast niet met de fiets op uit gaan. Ze gingen die ochtend met de kinderen naar het zwembad en dus kwam het hen goed uit als ik wat later kwam en dus op naar Putten en met de bus naar Garderen. Daar zat het gezin in een uitermate luxe vakantiebungalow, wat een verschil met vroeger bedacht ik mij terug denkend aan die kleine "rietkop" in het grote bos waar we met het hele ouderlijk gezin en vaak nog met extra logés vertoefden. Joris toonde mij zijn kamer en hielp mij met het openen en dichtdoen van de deur met een voor mij onbekend soort slotmechanisme. Lekker aan de thee en in de loop van het bezoek een wandelingetje. Dat werd niet zo'n succes, Jessica had pijn in haar rug en Joris moest eerst wat eten en de regen dreigde eveneens verder roet in het eten te strooien maar uiteindelijk gingen we toch op weg door het bos in de buurt van het voor Jessica bekende terrein.
Lief fotootje van Marijn in het zwembad

Zij had hier in vroeger jaren vaker met haar ouders gekampeerd. Mooie Veluwse bossen hier, Sprielderbos meen ik. Na een klein uurtje weer terug naar het verblijf maar niet veel later bleek Joris TV te willen kijken en gedecideerd besloot hij dat opa dan maar weg moest gaan wat ik met enig gepruttel dan ook deed en vervolgens vanuit de bushalte een door Komoot fraaie wandeling liep via Klein Boeschoten terug naar een kleine 10 km verder gelegen bushalte, zeer fraaie wandeling uiteindelijk en ik haalde de trein van half zeven in Putten precies. Kreeg op het perron zelfs een saucijzenbroodje van een alleraardigste knul die vertelde dat ze "over" waren op z'n werk. Hij had de buschauffeur ook al gefêteerd met een saucijzenbroodje. Ging er goed in.

Geen opmerkingen: