12 april 2024

Kinderstemmen

 Vanmorgen reed ik met de fiets langs ons oude huis aan de Hoflaan en tot mijn grote genoegen hoorde ik daar overduidelijk het geluid van kinderstemmen. Ik besloot om even langs te gaan om uiting te geven aan mijn blijdschap dat dit prachtige huis kennelijk weer bewoond werd door een gezin met kinderen. Dus zette ik mijn fiets in de poort en belde aan. Toen er niet werd open gedaan liep ik door de tuin richting loghia en daar zag ik een jonge mevrouw met een kind. Ze was natuurlijk verbaasd om mij daar te zien, ik sprak haar aan als oud bewoner van dit huis en dat ik zo blij was te kunnen constateren dat er weer kinderen woonden: "dit is echt een huis voor kinderen om jeugdherinneringen op te bouwen". Zij beaamde dat en we spraken over het huis. Ik kon haar een paar dingen vertellen onder andere over het kamertje op zolder waar heel vroeger een dienstmeisje haar domicilie had. Toen wij er in 1980 onze intrek namen lagen er nog spullen van deze dienstbode in de kast meende ik mij te herinneren. Ik had er later vogels gehouden en nog later als kantoortje ingericht. Nadien was de hele zolder door nieuwe bewoners heringericht als een soort bioscoopruimte en nu was alles verwijderd en was het een grote ruimte geworden. Ik mocht het huis aanschouwen en het was weer mooier geworden maar nog veel van de ouwe glorie was behouden gebleven waaronder de taartenkast. 
Ik vertelde dat ik een foto had van het huis nadat het was gebouwd in de jaren 20 van de vorige eeuw. Ik heb een foto van deze foto opgestuurd. Leuk! 

Geen opmerkingen: