19 april 2024

Nostalgische route

 

Goed vol zo te zien

Zoals ik woensdag met broer Henk had afgesproken ging ik vandaag op onderzoek uit om te zien of er water zou staan in het meertje bij het grote Bos bij Driebergen. Aangezien mijn fiets bij het station stond besloot ik om direct van de bushalte bij mij om de hoek met bus 58 naar station Driebergen Zeist te gaan en van daaruit de wandeling naar het meertje te maken. Ik was redelijk bijtijds. Voordat ik vertrok kreeg ik nog een WhatsApp bericht van Anna met de vraag of ik in de loop van de middag langs kon komen voor een koppie rhee. Natuurlijk kon dat. En lekker bijtijds begon ik aan de wandeling. Eerst door Bornia, waar ik jaren geleden veel met Roos had gewandeld en toen richting meertje. Ik kwam bij het viaduct onder de snelweg, de Traay, een weg waar ik met mijn opa en vader en m'n "kleine" broertje Henk had gewandeld vanuit het grote Bos naar Austerlitz. Daarbij had ik Henk op m'n rug omdat hij een akelige wond had op z'n been die pijn deed bij het lopen. Ondertussen appte ik wat met broer Henk. Ik kwam in de buurt van het meertje en ja hoor daar lag het: "Talassa!" dacht ik al was het dan geen zee maar wel een welkom water. Ik kon mij niet heugen dat het er destijds ook zo hoog bij lag maar dat moet wel als Henk daar tot zijn nek toe in het water kon staan. Ik fotografeerde en stuurde dat naar Henk. Uiteindelijk verder en ik besloot om de track uit te breiden naar Maarn. Daarbij kwam ik langs het grote Bos, langs een laan met beuken, langs het oude graanveld van m'n vader en uiteindelijk bij het station. Was echt een nostalgische trip geweest. En daarna nog even naar Anna voor een kop thee dacht ik. Ze had een verrassing voor me, twee sneden zelf gebakken zuurdesem brood. Na de thee ging ik door naar de flat en at één van de sneden brood op en die was toch lekker! "Zo hoort zuurdesembrood te smaken", bedacht ik mij en het had ook de goede consistentie. Ik appte dat aan Anna en vroeg haar om wat desem van haar en haar werkwijze voor het maken van het brood. Dat kwam helemaal in orde.  

2 opmerkingen:

Schwarze Milch zei

Wat een prachtige foto!

11Science zei

Dankjewel Joris