29 januari 2024

Precies 13 kilometer

 

Daar is ie dan

Met deze mooie zonnige dagen kreeg ik een sterke behoefte om weer eens met m'n ouwe vriend Dick aan de wandel te gaan, het kwam er niet van in die regentijd en ook deze week dreigde helemaal vol te lopen. Dus stelde ik Roos voor dat ik Dick zou vragen voor vandaag. Ik stuurde hem een WhatsApp bericht met de vraag of het hem schikte om de volgende dag met mij aan de wandel te gaan. Normaliter krijg ik bijna per omgaande een bericht van hem terug maar het duurde nu iets langer en ik dacht al dat het was vanwege zijn zondagse wandelgroep wandeling.  maar het schikte hem en ik legde hem mijn voetprobleem voor met het verzoek om een wandeling van 13 - 15 kilometer. Hij drong aan dat ik zelf wat bedacht en zo kwamen we tot een handig voorstel waarbij we elkaar zouden ontmoeten op het busstation in Gulpen en dan naar Vaals wandelen voor koffie en/of thee.
Dus vanmorgen eerst zachtjes opgestaan en de rugzak ingericht, ontbeten, thee gezet en voor het weggaan Roos zachtjes wakker gekust en gezegd dat er verse thee  stond.
Met de fiets naar het station voor de trein van 6.13 naar Utrecht en verder de Intercity en 350 naar Gulpen en ja hoor daar stond een bekende. Hij maakte de foto die deze blog "siert" terwijl ik uit de bus stapte.
Dick kent Zuid Limburg als z'n broekzak en had al wandelend telkens keuze mogelijkheden voor mij in petto waaronder "iets langer" of "door de kledder of over asfalt", het werd een heel afwisselende wandeling zoals je die in Zuid Limburg goed kunt doen, ik genoot, het was prachtig weer en we hadden elkaar best veel te vertellen, onze kleppen stonden niet stil.
En een onsie op het koffie bankje

Dick maakte tal van foto's onderweg met de handige app "Komoot". Uiteindelijk kwamen we aan in Vaals, het was 13,1 kilometer geworden en geen 26 zoals onlangs met de zere voet als gevolg, waarvoor dank Dick!  We dronken thee resp. koffie met speculaas, heeft Dick altijd in huis volgens mij.
Ik vertrok weer met een handige busverbinding en was om kwart over vijf weer daar waar ik die ochtend om 6.13 was vertrokken voor 3 heerlijke wandel uurtjes met m'n wandelmaatje, we zullen in vroeger jaren wat gewandeld hebben in Utrecht, Limburg, de hoge Venen en de Alpen, Dordogne niet te vergeten en vast nog veel meer. Door Dick heb ik het lange afstand wandelen leren genieten.

Geen opmerkingen: