14 augustus 2023

De volle twintig

 

De koeien van boer Dirk

Na al die korte wandeltjes van de laatste dagen vond ik dat ik maar weer eens moest proberen of de 20 er nog in zat. Het was er uitstekend weer voor, lekker warm en het zou niet gaan regenen. Ik heb eerst stevig gegeten zodat ik zelfs geen brood hoefde mee te nemen. De kleine rugzak met slechts 2 flesjes met een halve liter water was alles wat ik moest meeslepen. Rond 13.00 uur ging ik op weg, lekker tempo lopen, schoenen goed geveterd op de nieuwe manier. Is gek hoor, maar de al best wat oude, goed ingelopen wandelschoenen zaten een stuk lekkerder. Ach, ik liep allemaal bekende paden met extensies om te proberen de twintig te lopen op zo'n manier dat ik eventueel kon afkorten als ik het niet aan zou kunnen, maar dat bleek niet het geval, Ik liep voor mijn doen zelfs behoorlijk hard, 5,2 km/hr tot op het laatst en het afzakte naar 5,1. maar nog steeds een stuk sneller dan de 4, 8 die ik van mezelf gewend ben. Lichtelijk uitgevloerd kwam ik weerop de warme flat, alles open gezet, maar buiten is het ook warm.
Joke belde me op omdat ik gisteren (per ongeluk) gebeld had. Ik had iets aangeraakt waardoor de smartphone begon te bellen en ik had geen idee hoe ik dat kreng uit kon krijgen. Gelukkig had Joke haar apparaatje op  "stil" staan zodat ze niet gestoord was. Nu kreeg ik haar aan de lijn en even later via de videochat zag en hoorde ik ook kleinzoon Mees en ook Bram en Ronja even.

Geen opmerkingen: