03 augustus 2023

Alsnog WIndesheim

 

Leuk huisje onderweg

Het eerste jaar dat Roos in deze omgeving woonde hadden we Windesheim bezocht en daar een plek ontdekt waar tot mijn groot genoegen James Grieve appels groeiden, een niet zo gangbaar soort appels waar ik dol op ben. De zoetzure, wat rinsige smaak vind ik bijzonder, eigenlijk zijn dit de enige vroege appels die ik lekker vind. Het is nu wel zo'n beetje de tijd voor de James en Roos stelde voor om daar vandaag heen te gaan en een mooie wandeling te maken door park Windesheim. Dus gingen we op weg met de bus die deze keer gelukkig wel reed. Mooie wandeling maar op de plek waarvan ik dacht dat daar de James waren zag ik ze niet, volgens Roos was dat ook ergens anders en inderdaad vonden we de door haar vermeende plek en daar stond inderdaad een appelboom en daarvan konden we vrij plukken. We namen wat appels mee voor thuis. Achteraf moest ik helaas constateren dat het geen James waren en hebben we ze maar tot appelmoes verwerkt.

Geen opmerkingen: