01 juni 2023

Broodje warm vlees

 Wat een dag?! Deze werd gekenmerkt door een aaneenschakeling van suffe gebeurtenissen, Het begon met een stommiteit mijnerzijds waarbij ik dacht dat ik m'n OV kaart kwijt was terwijl die gewoon in m'n portemonnee zat, het gevolg was wel dat Roos al in de trein naar Zutphen zat en ik nog een half uur moest wachten op de volgende. Maar dat kwam helemaal goed toen we elkaar op de boerenmarkt in Zutphen ontmoetten en ik daar een heerlijke gerookte paling kocht. Even verderop bij "haar kaasboer" wat kazen soldaat gemaakt en toen door naar Deventer waar Roos een bijzonder terrasje had gezien waar ik "beslist met haar iets zou moeten gebruiken". Na enig zoeken in Deventer vonden we het plekje, maar helaas was niet open deze dag. In de buurt was wel een ouderwetse slager en die verkocht belegde broodjes, dat werd dus een heerlijk broodje warm vlees dat we op straat, leunend op een vensterbank hebben verorberd. En we vonden op een bijzonder stil plein ook een terrasje waar we koffie hebben gedronken en wat gesproken met een paar mannen die daar gingen schaken. Was uiteindelijk best een gezellige dag hoor.

Geen opmerkingen: