26 juni 2023

Viel me tegen

 

Prachtig langbenig veulen onderweg gezien


Het weer is gelukkig omgeslagen, was het gisteravond nog benauwd warm, daar werd het in de loop van de nacht lekker fris, d.w.z. toch nog wel iets van 22 graden, maar geen 30 meer gelukkig. Voor mij alle reden om weer een daggie Limburg te gaan doen. Viel me niet mee om op gang te komen, ik was wel weer heel vroeg wakker, maar het wilde niet echt. Toch opgestaan en alle voorbereidingen getroffen en zo vroeg de deur uit dat ik zelfs de trein van 6.00 uur had terwijl ik had ingestoken op 6.13. Nou ja, even wachten op station Utrecht CS en lekker in de rustige Intercity naar Maastricht en met de bus naar Mheer. Ik had half en half gepland om naar Vaals te gaan en te kijken of Dick thuis was voor een koppie thee. Maar ik kwam niet lekker op gang, liep wat te stroffelen. Het stuk tussen Slenaken en Epen liep langs de weg en daar werd ik wel zo zat van dat ik besloot om naar de provinciale weg af te slaan en de bus naar huis te nemen. Dat was nog wel een aardig deel van de etappe en voor mij ook nieuw. Ik kwam uit bij de fonteinpartij te Gulpen en nam de bus bij de halte brouwerij. Niet te geloven hoe lief mijn OV-engel weer was, de buschauffeur was verbaasd, hij zag mij doodgemoedereerd aan komen lopen alsof ik precies wist hoe laat de bus eraan zou komen, maar het was puur toeval en hij sloot nog aan op de Interciry ook, dus weer relatief snel thuis. Maar ik was zo moe als een hond, met hoofdpijn en al. 
Een volgende keer zal ik met Dick afstemmen en weer eens vanuit Vaals starten, de hitte lijkt wel even verdwenen gelukkig, maar zal ongetwijfeld weer terug komen met die klimaat verandering, jich.

Geen opmerkingen: