20 juni 2023

Benauwd

 Ik lees momenteel weer meerdere boeken tegen elkaar en daardoor heb ik vaak de grootste moeite om de sponde te verlaten, zo ook vanmorgen met als gevolg dat ik pas om 12.30 de deur uit ging voor een stevige wandeling. Bij het verlaten van de flat voelde ik al dat het erg warm was, ik nam de bus een paar haltes en liep richting fort bij het grote meer van Bilrhoven. In dat meer zag ik inderdaad zoals mensen mij laatst in de trein vertelden tal van waadvogels met elkaar kwetteren en rondspringen. Volgende keer toch maar weer eens de kijker meenemen. Maar het was zo warm dat ik er loom van werd. Bij de Beukgenburgerlaan besloot ik dan ook om de wandeling wat af te korten. Werd uiteindelijk toch ruim 10 kilometer maar wel onderbroken met de bankjes die ik tegen kwam en in de gekoelde zaak van de Volendammer vishandel heb ik een verrukkelijk harinkie gescoord. Maar ik ben in de flat eerst wat gaan uitpuffen in de koele ruimte beneden. In de loop van de avond ging het gelukkig eindelijk regenen, hield niet over, maar er valt tenminste weer eens wat.

Geen opmerkingen: