30 juni 2023

Op voedseltocht

 Vrijdag is altijd de dag van de markt en de zuivelboerderij, daar verheug ik mij op, maar ook af en toe fruitkwekerij Westeneng in Bunnik. Vers fruit, maar ook groentes en een gezellige fietstocht ernaartoe brachten mij er ook vandaag toe om daar weer heen te gaan en de markt over te slaan. Verse spinazie, bieten, eieren, aardbeien, een bloemkooltje en prei voor de soep. En ik vernam dat er 20 juli weer van die heerlijke pruimen zijn en binnenkort de eerste appelen van het seizoen. Die aardbeien vind ik zo lekker om door de yoghurt van boer Dirk te doen, met een flinke schep suiker vind ik dat een lekkernij.
De dag was al vroeg begonnen met het bakken van een brood, om 11 uur kon ik naar Bunnik en aansluitend naar de zuivelboerderij. Intussen maakte ik de spinazie klaar voor de lunch, ach lekker eten vind ik zo'n genoegen. Yoghurt met aardbeien al toetje. Ik besloot om na het eten naar Roos te gaan en dat kwam haar prima uit. Zouden we zaterdag ergens in het Oosten gaan wandelen.
Zo gezegd, zo gedaan.

Geen opmerkingen: