17 juni 2023

Gelezen in de krant

 Toen ik vanmorgen de flat verliet kwam ik de buurvrouw tegen. Ze vroeg of ik misschien de krant wilde lezen die ze toch pas vanavond zelf kon doornemen. Dus zat ik een groot deel van m'n zaterdagochtend in de Volkskrant te lezen. Ik zou zelf absoluut geen abonnement meer willen hebben omdat je het toch niet kunt laten om er veel tijd in te steken terwijl je er in feite niets van opsteekt, maar zo af en toe vind ik het best lekker. Zo spitte ik de hele krant door en op de laatste pagina's uit gewoonte ook de overlijdens advertenties en soms leidt dat tot een verrassing en inderdaad ook deze zaterdag en wel van een leeftijdsgenoot. Nu mag dat geen verbazing wekken want bij 75+ behoor je normaliter toch wel tot de doelgroep van magere Hein. Het betrof het overlijden van EmarV. die ik helemaal in het begin van mijn werkzaam leven heb mogen ontmoeten en die uiteindelijk een grote invloed heeft gehad op mijn interesse in voeding, in D66 en uiteindelijk ook in de richting die ik met veel plezier heb ingeslagen, mijn diverse werkzaamheden in de huisartsenwereld. Ik denk met genoegen terug aan de kennismaking met hem en de gevolgen daarvan.

Geen opmerkingen: