02 juni 2023

Wat vriendelijk allemaal

 Roos zou mij meenemen op een wandeling vanuit Vilsteren naar de schapenboerderij die we hebben leren kennen via de boerenmarkt in Vilsteren. Met de trein van 10 uur naar Dalfsen en daar kwam keurig op tijd het buurtbusje om een aantal passagiers op te pikken, allen op weg naar Vilsteren. Daar begon de door Roos geplande wandeling door de bossen van landgoed Vilsteren. Ik merkte wel aan alle zwenkingen dat we in een beperkte, maar bijzonder fraai stuk bos liepen over nauwelijks betreden paden. En voor mijn gevoel middenin het bos kwam daar de boerderij tevoorschijn. Roos ging op zoek naar iemand die ons zou kunnen helpen bij het inkopen van wat lamsvlees en uiteindelijk na enig zoeken en roepen kwam zij met de vriendelijke dame, die ik nog herkende van de ontmoeting op de boerenmarkt tevoorschijn. Uitgebreid met elkaar gesproken en wat van het lekkers ingekocht. Het betalen ging op de moderne manier via de app van de bank, ja ja, ik ga mee met de tijd har har.
We wilden op tijd zijn voor de buurtbus om huiswaarts te gaan en zaten op tijd op de halte, maar al wat er kwam, geen buurtbus. En opnieuw een moderne truck!, ik las de QR code op de haltepaal en kon constateren dat er wegens tekort aan chauffeurs geen bus zou rijden op de aangegeven tijd. Tja, wat doe je dan. Roos was zo wijs om haar duim op te steken en de eerste de beste auto stopte voor haar; de allervriendelijkste jonge vrouw had er geen enkel bezwaar tegen om ons even naar station Dalfsen te rijden de lieverd. We waren haar uiterst dankbaar uiteraard. Het is toch wel heerlijk om in deze provincie te wonen, de mensen zijn hier zo vriendelijk!

Geen opmerkingen: