25 juni 2023

De Biltsche harmonie


Roos was gisteravond nog neergestreken bij mij op de flat na een bezoek aan Douwe en Ana in Rotterdam, maar ging in de loop van de ochtend weer terug naar Wijhe. Ze had nog steeds wat last van haar rug, het tuinwerk is soms wat zwaar voor haar, vergt veel van je lenigheid en die hebben wij wat minder met 70+, "tis nie aors", zou ik maar willen zeggen. Daarom droeg ik dan ook haar rugzak en zette haar af op het station waar we afscheid namen en ik haar uitzwaaide. Daarna ging ik mijn bekende wandeling door het Houdringhebos maken en zocht ik het bankje bij het heideveldje op. Daar zat een jonge mevrouw met fototoestel die er duidelijk geen enkel bezwaar tegen had dat ik even aanschoof en we kwamen in gesprek. Ze wilde foto's maken van vogels en insecten maar moest tot haar spijt constateren dat die er nauwelijks waren, de snelle libelles krijg je niet in de lens. We spraken nog wat alvorens ik weer doorliep, het rondje richting de Bilt, daar hoorde ik duidelijk muziek, en zo te horen niet versterkt, maar een orkest met veel "koper". En inderdaad, bij de beeldentuin van Jits Bakker zat de Biltsche harmonie gezellig te spelen, omringd door luisteraars op kleden en meegenomen klapstoelen. Natuurlijk bleef ik ook even staan luisteren en maakte zelfs een videootje dat ik hier bij zal proberen te plaatsen.  

Geen opmerkingen: