04 juni 2023

Na een week terug

 

In mn pakkie deftig

Was ik vorige week zaterdag na de ontmoeting op Amsterdam CS met Roos naar het gouden huwelijksfeest van broer Jan en schoonzus Thea geweest, daar kwam vanmorgen een eind aan ruim een week samen, voelde bij vertrek wel een beetje gek aan. Gekleed in m'n pakkie deftig, nog vanwege het feest, daar had ik wat spullen in een plastic zak van AH en geen rugzak. Zo kwam ik op het station van Wijhe en checkte in. Voor de zekerheid consulteerde ik 9292 nog even of ik misschien beter over Deventer kon gaan i.p.v. over Zwolle, daar bleek dat het geval te zijn en op een holletje ging ik naar het andere perron. Daarbij viel mij een tamelijk vers bloedspoor op, over het spoor naar de overkant. "Kennelijk iemand met een forse bloedneus, of erger", bedacht ik mij.
En toen verder naar Deventer en de Intercity naar Amersfoort. Ik zat tegenover een meneer die druk aan het werk leek en er kwam een jonge vrouw naast me zitten terwijl ik een beetje naar buiten zat te staren. Vlak voordat we stopten in Apeldoorn stond deze mevrouw na een forse niesaanval op met een hand voor haar neus en ging naar het toilet om wat papier te scoren om het bloeden te stelpen, dacht ik. Inderdaad was dat het geval, met een papier voor haar neus zat ze naast me en normaal houdt het bloeden dan na enkele minuten wel op dankzij het stollingsmechanisme. Echter, het bleef niet alleen bloeden, maar het leek zelfs erger te gaan bloeden. In Amersfoort hielp ik haar uit de trein, nam haar spullen mee. De conductrice van de trein nam contact op met de service van het station en binnen de kortst mogelijke tijd kwam een drietal hulpverleners die haar onder hun hoede namen en haar naar een rustige plek meenamen. Ik nam de stoptrein en weet niet hoe het met haar is afgelopen.

Geen opmerkingen: