03 juni 2023

Alles kwam gelukkig toch goed

 

Meikever

We hadden onze wandeldag voor vandaag keurig voorbereid, trein van 10.00 uur en via Zwolle en Assen met bus 52 naar Annen. Helaas, deze keer had ik mijn OV kaart thuis laten liggen, waren we gisteravond laat thuis gekomen van het VvhL recital in Zutphen en ik er absoluut zeker van was dat ik mijn OV kaart in de portemonnee had gedaan, daar bleek bij aankomst op het station dat dit niet het geval was, dus snel terug naar huis en de plannen omgezet; Roos zou door gaan naar Annen en ik een half uur later naar Rolde en we zouden elkaar dan ergens halverwege ontmoeten. Het zou anders lopen.
Eenmaal weer op weg kreeg ik een Appie van Roos dat ze in de verkeerde trein was gestapt, de stoptrein naar Assen en dat ze dus net zo laat in Assen zou zijn als ik. Toen besloten we om maar in Rolde te beginnen en dat zou ons niet tegenvallen en in ieder geval een stuk gezelliger dan beiden apart. We waren nog maar net op weg toen Roos een levende meikever zag lopen op de weg. Een foto van dit helaas niet meer zo algemene grote insect zal deze blog sieren.
Roos was zeer te spreken over het prachtige dal van de Drentse Aa en natuurlijk van de schoonheid van het Balloërveld. Het zag er inderdaad allemaal weer schitterend uit, mijn enthousiasme voor dit wandelgebied nam alleen maar toe en het is zo makkelijk bereikbaar feitelijk, ook vanuit station de Bilt eigenlijk; moet je wel lang treinen, maar niet langer dan voor een wandeling in Limburg en dat doe ik toch ook vaak genoeg.
In Annen aangekomen wilde Roos een ijsje kopen, maar dat was onmogelijk in deze wereldstad. Met bus 52 terug naar Assen en daar werd mij wel duidelijk dat alle haltes tussen Annen en Balloërveld mooie uitgangsplaatsen zijn om een wandeling in dit gebied te maken. Gaan we doen!

Geen opmerkingen: