19 juni 2023

En zo dichtbij

 

Karakteristiek doorkijkje

Het ligt nogal  voor de hand om "in de buurt wandelen" vooral te beperken tot Houdringhebos, het bos hier even verderop; wil je wat verder dan zit je al snel op de Veluwe of verderop op de Heuvelrug, maar die gebieden ken ik zo langzamerhand misschien wel wat al te goed, de etappe van Baarn naar Den Dolder ben ik in ieder geval wat ontgroeid intussen. Nu had Roos afgelopen zaterdag na een wat teleurstellende muzikale ervaring op station Amersfoort haar wandelheil gezocht in de buurt van Hoevelaken dat sinds enige tijd over een station beschikt aan de lijn van Amersfoort naar Barneveld en u voelt hem wel lezer, daar heeft zij haar schreden heen gericht en een nieuw wandelgebied gevonden. Zij sprak daar zo lovend over dat ik dat vandaag direct heb uitgeprobeerd en ze had gelijk, prachtig gebied met een interessant klompenpad en een rood-wit gemarkeerd pad als richtlijnen zo bleek mij onderweg. Roos had de route, als gebruikelijk via een track en haar ervaring op Komoot uitgezet en gisteravond voor mij een wat uitgebreider versie geconstrueerd en zo liep ik door fraai boerenland in de streek waar de "van Elverens" oorspronkelijk vandaan komen, het gebied rond Hoevelaken en Nijkerk. Ik was verrast, de Barneveldse beek werd meerdere keren overgestoken via bruggen, speciaal voor wandelaars, en door een tweetal landgoederen. En eenmaal terug op station Hoevelaken was ik in 20 minuten weer op station Bilthoven! 

Geen opmerkingen: