22 april 2020

Midas Dekkers

Van mijn goede vriend Dick uit Vaals kreeg ik een link naar een interview met de heerlijk nuchtere bioloog, Midas Dekkers. Verfrissend hoe deze naar de huidige corona crisis kijkt. Op de vraag "hadden we deze crisis kunnen voorkomen", is hij volstrekt duidelijk. Zijn antwoord is duidelijk. Voor deze pandemieën is al decennia geleden gewaarschuwd en - net als de global warming overigens - zijn de waarschuwingen niet door gedragsverandering gevolgd. Als oplossing noemde Midas "de pil", anti-conceptie. Dat dit had gekund toont het bevolkingsbeleid van China dat overigens niet bedoeld was om een pandemie te voorkomen maar om een groeiende economie te doen ontstaan; de mensheid kan het niet laten; altijd maar meer en meer.
Ik realiseer me overigens heel goed dat ik boter op m'n hoofd heb met mijn forse kinderschare.

Geen opmerkingen: