09 april 2020

Een Heinootje met Roos

Met goeie wil zie je de overgang van patroon
Vriend Dick suggereerde reeds dat de wandeling van Heino naar Wijhe mijn Overijssels "drietje" zou gaan worden en daar kon hij wel eens gelijk in krijgen. Ik had het voor vandaag ook gepland en tot mijn genoegen besloot Roos om mee te wandelen.
Ik kan er niet veel bijzonders over vertellen. Er zijn enkele variaties mogelijk en ik besloot om vandaag de afslag te nemen naar de Kappeweg waarbij de klinkerweg helemaal wordt afgelopen. Zo'n klinkerweg vind ik altijd iets fascinerends hebben. Daar is steentje voor steentje met vakmanschap een weg gebouwd. En in deze klinkerweg is in een bochtig deel een variant geklinkerd die ik Roos beslist wilde laten zien. Het zig-zag patroon gaat dan over in een soort rozet patroon en na het bochtige deel weer gewoon in zig zag. We bereikten dat stuk uiteraard en ik heb er een foto van genomen precies op het overgangsdeel waardoor je de fraaie rozetten maar moeilijk kunt onderscheiden.  

Geen opmerkingen: