02 april 2020

Liefde in tijden van Corona

Gabriel Garcia Marquez heeft een boek geschreven met de titel: "Liefde in tijden van cholera". Daarop persiflerend kwam ik tot de uitspraak "Latten in tijden van corona". Toen de crisis uitbrak en Roos al in Wijhe zat en ik in de Bilt hebben we besloten om bij elkaar te kruipen. We hadden ook geen idee hoe het met het OV zou gaan dus of we "uberhaupt elkaar nog wel zouden kunnen bereiken.
Het wordt afgeraden om met de trein te reizen, anders dan voor werk realiseerde ik me pas later toen ik dat hoorde van mijn buurvrouw. Als je geen TV hebt ontgaan je toch wel dergelijke zaken. Maar inmiddels blijken de treinen vrijwel leeg heen en weer te rijden omdat de mensen kennelijk veel te bang zijn om corona op te lopen. Daarom overtreden we af en toe het advies om niet met de trein te gaan en blijven we zo veel mogelijk samen op de zelfde plek. Uiteindelijk bevalt ons dat uitstekend, net als de zes weken aan de Costa Blanca zoals de afgelopen 2 winters.

Geen opmerkingen: