19 april 2020

Lekker in de tuin rommelen

Wat een fantastisch weer is het de laatste dagen. Het is wel hollen of stilstaan; hebben we een kletsnatte winter achter de rug daar is het voorjaar na enkele weken koud en relatief droog nu overgegaan in kurkdroog, zonnig voorjaarsweer; wel koud 'smorgens en 'snachts maar overdag heerlijk, vooral voor wandelaars.
Gisteren dan ook lekker gewandeld en onderweg wat lelietjes van Dalen uitgegraven voor in de tuin. Daar ben ik samen met Roos vervolgens stevig aan de gang gegaan vandaag. Niet alleen de lelietjes plaatsen aan de noordzijde van het huis maar ook een buxus uitgegraven en verplaatst naar de voortuin. Verder heb ik in de verhuisspullen wat uitzoekwerk gedaan aan het gereedschap dat nog ingepakt stond. Tot mijn verrassing beschikt Roos over een forse hoeveelheid DHZ gereedschap waaronder gereedschap dat ik nooit in mijn bezit heb gehad en ook geen ervaring mee heb zoals een découpeerzaag. Moet maar eens aan deze en gene vragen hoe je daar veilig mee kunt werken en of die voor het plankenwerk ook gebruikt kan worden zoals ik vermoed en hoop. Roos heeft namelijk ook nogal wat plankwerk staan waarvan ze graag wil dat daarmee aan de knutsel ga.
Het eerste dat ik wil gaan maken is een insectenhotel annex bergplaats voor onze klompen.

Geen opmerkingen: