04 augustus 2019

Kun jij me brengen?

Inmiddels ben ik door het wandel - en weinig eten regime behoorlijk afgevallen zonder honger. Ook vandaag weer een lekker stuk door ons bos gewandeld. Vandaag 4 augustus, de verjaardag van grootmoeder Sientje realiseerde ik. Begin augustus is een concentratie van jarigen in mijn verleden en heden. Anneke, Joke, en wijlen oma en vader, allemaal in de eerste helft van augustus. Peinzend over van alles liep ik de inmiddels overbekende paden. Dat vind ik zo heerlijk aan het wandelen; daar waar ik wel van anderen hoor dat het hen te langzaam gaat en zelfs dat het hen gaat vervelen daar geniet ik zo van het nadenken; soms reagerend op indrukken uit de omgeving, maar veel vaker gewoon op naar voren springende gedachten voortborduren; associaties die uit die pond grijze stof naar boven komen en ook net zo snel weer in het vergeetboekje verdwijnen; ik vind dat proces boeiend en plezierig.
Van schoondochter Marjorie kreeg ik een whatsapp berichtje of ik haar naar het LUMC wilde brengen met de rolstoel aanstaande dinsdag; Hugo kon echt niet. Uiteindelijk zouden Roos en ik haar samen gaan brengen.

Geen opmerkingen: