22 augustus 2019

De Westbroekse zodden

Het "bankje" aan het begin van het BB pad
Had ik me voorgenomen om vandaag mijn "testwandeling" - de wandeling van Simmerath naar Monschau - te gaan doen, daar dacht ik vanmorgen om 5.00 uur: "het is goed", en draaide me nog eens om. Die mogelijkheid had ik ook gisteravond al aan Roos voorgehouden; ik word merkbaar ouder en heb sneller de neiging om voor de "easy way" te kiezen en dat werd daarom een gezellige gezamenlijke wandeling over de Westbroekse zodden via het Bert Bospad. En voor ons gemak deden we de heenweg naar Hollandsche Rading niet met de trein maar heel lui met bus 58; vertrekt vrijwel voor de deur en brengt je direct naar Hollandsche Radingh. En zo liepen we om een uur of elf door het fraaie bos bij de Radingh richting Tienhovens kanaal. Dan een klein stukje langs de vrij drukke weg naar de Egelshoek en dan linksaf het Bert Bospad; een stuk door het fraaie veenlandschap van Westbroek: "wat wonen we toch mooi", roepen wij regelmatig naar elkaar en zeker ook hier.
Heerlijk om hier weer te zijn; we lopen dit pad best regelmatig ook wel in de winter. We hebben hier zelfs één keer ergens op een bankje erwtensnert zitten smikkelen middenin de kou; bij die gelegenheid zagen we zwanen landen en uitglijden op het ijs; pracht gezicht! Nu niet, het was een heerlijk warme zomerdag; het belooft de komende dagen opnieuw zo'n 30 graden te gaan worden en desalniettemin hadden we onlangs een klimaatontkenner op bezoek?! Lust je nog peultjes?!


Geen opmerkingen: