21 maart 2019

En toen weer naar huis

Zo rustten de twee ouwetjes steeds uit na
een dag wandelen; lekker op de flat van Martijn
Mijn oude moeder zei altijd: "bezoek en vis,blijven drie dagen fris", maar dat ging voor ons bezoek aan Martijn in Krakau volgens mij niet helemaal op. We vonden het alledrie ontzettend plezierig om wat langer met elkaar op te kunnen trekken.
Vanmorgen vroeg hoorde ik Martijn opstaan; snel m'n broek aangetrokken om hem op z'n minst nog even gedag te zeggen. Het kon allemaal iets uitgebreider hoewel hij bijtijds moest vertrekken; hij had weer een drukke dag vandaag. Even later kwam Roos ook in de kamer en we spraken en bedankten elkaar voor het fijne bezoek. We zwaaiden hem nog uit bij de voordeur en daarmee was ons bezoek echt ten einde. Nu nog naar huis terug; een beetje katterig, maar het hoort erbij nietwaar.
Ontbeten in het zelfde tentje als de eerste keer; twee luidruchtige Amerikanen - kunnen die nou nooit zachtjes praten zoals wij Europeanen? - verstoorden de rustige atmosfeer; het broodje smaakte er niet minder van overigens.
We liepen vervolgens voor de zoveelste keer door het feitelijk piepkleine centrum en dronken nog even ergens koffie en voor de broodnodige pitstop. Daarna gingen we terug naar de flat en pakten de laatste spullen in. Ik had de eerste dag al een vest gekregen van Martijn; het was veel te warm voor de winterjas die ik bij me had. Ik vond dat vest erg mooi en stak dat ook niet onder stoelen of banken en hoewel dat zeker niet de reden was trof het me toch wel heel aangenaam dat ik het vest van Martijn mocht houden; ben er erg mee ingenomen. Heb het sinds ik thuis ben al veel aangehad. Goed, dat vest pakte ik in in de rugzak met de rest van de kleding. We gingen op tijd van huis; sleutels in de brievenbus achter gelaten en op naar het station. Nog een paar broodjes gekocht voor onderweg.
De rest was als verwacht; vlotte reis; in Eindhoven aangekomen nog een patatje gescoord en iets over half zeven ingecheckt bij NS. Om half negen zaten we weer thuis; of je niet weg geweest bent?! Nee hoor, zo'n heerlijk bezoek blijft je stevig bij.
Om half tien kwam Roos voor een afzakkertje; fijne afsluiting van een heerlijke 5 dagen.

Geen opmerkingen: