01 november 2016

Viel erg tegen

De markt in Haarlem
Eerst een gezellige ochtend met vriend Peter C. in Haarlem. In café Brinkmann, mij onbekend, maar vroeger de plek waar "tout Haarlem" onder aanvoering van Godfried Bomans elkaar in de kelder ontmoette. Wat bijgepraat over familie-aangelegenheden en vervolgens op pad. We zouden wat van de stad Haarlem gaan bekijken en aldus geschiedde. De markt met het Vleeshuis van Lieve de Key en dan door de Houtstraat - te koop bij Monopoly - (waar is de Barteljorisstraat?) richting Haarlemmer Hout, een park/bos van geringe afmeting. We gingen een kop soep "doen" bij Dreefzicht, de plek waar ik nooit was geweest maar wel van wist; de ouders van Lien gingen hier vaak koffie drinken wanneer ze naar het Bloemendaalse strand gingen.
Vrachtwagen van Hak Diervoederbedrijf, jaren geleden
tot de grond toe afgebrand.
Het begon te regenen en onder de paraplu scharrelden we terug naar het station. Tot mijn verbazing zag ik een vrachtwagen staan met het adres en logo van Hak Diervoederbedrijf uit Bilthoven, dat enkele jaren geleden tot de grond toe is afgebrand. Met de Intercity naar Utrecht. Onderweg hoorde ik dat de trein niet verder zou gaan dan Utrecht CS vanwege een draadbreuk. 'sAvonds in de bridgeclub zou ik van Albert horen dat hij had gezien hoe een te hoge vrachtwagen op een overweg bij Bunnik alle bovenleidingen had "meegenomen". Kan me voorstellen waarom NS al die gelijkvloerse overgangen kwijt wil.

En 'savonds gingen we weer bridgen in de club. We hadden zo'n heerlijk gevoel na de bridgeclinic van Hans Lemmen van anderhalve week geleden en vooral van de trainingsles gisteren in Utrecht. Verder hebben we afgelopen week ook een paar keer succesvol en plezierig zitten bridgen op step, het computerbridge van de Nederlandse Bridge Bond.
Sinds de vorige ronde waren we in de club van de A-lijn gezakt naar de B-lijn. Dus eigenlijk gingen we vol goede moed en met veel zin vanavond bridgen.
Ik had een rozijnen-notenbrood gebakken voor de winnaar van "het koffertje". Patrick en zijn vrouw hadden de hoogste totaalscore gehaald en in overleg met Roos had ik deze prijs gebakken voor de eerste. Patric was lang niet op de club geweest, maar vanavond was hij er wel; hij was drie weken met vakantie geweest maar door een misverstand met zijn partner Gerrit was het een beetje misgelopen en zaten zij nu zelfs in de C-lijn, de laagste lijn van de club. Aangezien Patric altijd direct na afloop van de competitie naar huis gaat heb ik hem in de pauze de prijs overhandigd. Na afloop kwam hij me nog vertellen hoe hij zich verheugde op het eerste sneetje dat hij morgenochtend in de auto zou opsmikkelen. Leuk!
Maar wij scoorden nu ook in de B-lijn verschrikkelijk slecht en we hebben daar met z'n tweetjes na afloop thuis over zitten mokken onder het genot van een paar biertjes resp. glaasjes wijn met overheerlijke kaas.
Ik werd wel zo ontzettend kwaad op mezelf of om de situatie, ik weet het niet meer, dat ik maar in m'n eentje naar de flat ben gegaan met de afspraak om morgen koffie te komen drinken bij Roos.
Heb in bed nog wat gelezen in dat fantastische boek van Geert Mak over Amerika, "Reizen zonder John" en ben met het licht aan in slaap gevallen.

Geen opmerkingen: